Speed Search!

Snel zoeken naar een passende training.

Acquisitie en relatiebeheer




Leer professioneel acquireren! 

Hoe zorgt u voor een goed contact met nieuwe klanten? Het is belangrijk bij acquisitie het juiste evenwicht tussen ‘persoonlijk’ en ‘zakelijk’ te vinden. Hoe werkt u aan een hechte relatie waarbij u uw prospect de kracht van uw organisatie laat zien? Hij wil immers de voordelen zien om juist met ú zaken te doen!

Hoe komt u daarbij stellig en zelfverzekerd over, zonder hijgerig te worden? Hoe is de ideale mix tussen adviseur en acquisiteur?
We moeten plotseling commercieel gaan denken; hoe pakken we dat aan?

Kortom, alle mogelijkheden om uw kansen tijdens een acquisitiegesprek te vergroten komen aan bod in de training Acquisitie en Relatiebeheer.

- Voor wie

Iedereen die acquisitie pleegt of contacten onderhoudt met klanten.

+ Wat leert u

Na de training kunt u:

  • Koude aqcuisitie; hoe genereer je interesse.
  • Meer rendement halen uit het eerste (telefonische acquisitie) contact en het acquisitiegesprek;
  • Bondig en aantrekkelijk de ‘meerwaarde’ van uw organisatie presenteren;
  • Kansen voor uw organisatie herkennen in acquisitiegesprekken én benutten;
  • Contacten met uw klanten onderhouden, gevoeligheden van uw klanten bijhouden;
  • Aansluiten bij de communicatiestijl en de wensen van uw klant;
  • Omgaan met lastig gedrag bij klanten.

+ Duur van de training

In de boven beschreven opzet duurt de training twee dagen met een tussenperiode van een week. Elke middag wordt er gewerkt met een acteur.

Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 - 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen 'Coaching on the job' van 2-3 bijeenkomsten.

Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?  Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie.

Bel GOAL trainingen 010 - 71 444 55, stel 'live' uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.

+ Wat houdt de training in

We besteden onder meer aandacht aan:

  • Het eerste (telefonische) contact en het acquisitiegesprek;
  • de presentatie van de eigen organisatie;
  • de fasen in een acquisitiegesprek;
  • verschillende typen klanten en situaties;
  • het herkennen van onderliggende behoeften bij een prospect;
  • het geven van heldere, klantgerichte uitleg;
  • het nemen van initiatief, sturen, beïnvloeden, volgen en meedenken;
  • het evenwicht tussen zakelijk en vriendelijk gedrag;
  • positieve afsluiting en duidelijke afspraken;
  • klachtenbehandeling en slecht nieuws;
  • het omgaan met emoties en lastig gedrag bij klanten.

+ Hoe gaan we te werk

De training is gebaseerd op het principe ‘leren door doen’. De trainer houdt korte inleidingen, die onmiddellijk gevolgd worden door oefeningen. De rollenspelen doet u voor een belangrijk deel met een trainingsacteur. Hij voelt bij elke deelnemer aan hoe ‘zwaar’ hij de rol in de acquisitie simulatie moet neerzetten. Bovendien kan hij gedoseerd en op motiverende wijze feedback geven vanuit de rol van de klant. U kunt zelf situaties inbrengen en aangeven hoe uw gesprekspartner zich gedraagt, zodat u precies kunt oefenen met acquisitie situaties die u lastig vindt.

Iedere deelnemer wordt bij de nabespreking betrokken; we maken video-opnames van de acquisitie simulaties en bekijken delen daarvan. We benadrukken de sterke kanten van de deelnemers; u krijgt dus opbouwende en zinvolle feedback. Er is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.