Speed Search!

Snel zoeken naar een passende training.

Thema 'Communiceren kun je leren'




Hieronder treft u onze workshops die aansluiten bij het thema 'Communiceren kun je leren'. U kunt de workshops selecteren die u aanspreken. Ruwweg gaan er 2 workshops in een dagdeel, of 5 in een dag, afhankelijk van uw keuze en doelstelling. Het uiteindelijke programma blijft dus een stuk maatwerk. Wij gaan graag met uw keuze aan de slag om te komen tot een impactvol programma waarna uw medewerkers aan de slag kunnen met ideeën, attitudes, kennis en vaardigheden.

Moet je communiceren leren? Dat gaat toch vanzelf zou je denken? Dat is ook zo. We communiceren al heel snel wanneer we op deze aardkloot belanden. Zelfs als denken niet te communiceren of niet we niet willen communiceren, dan communiceren we dat. Maar niet alle communicatie is even effectief. In onze workshops 'Communiceren kun je leren' vindt u treffende workshops die u méér keuze's geven in communicatie. Effectieve en steeds verrassende workshops die uw communicatie effectiever zullen maken.

In deze workshops gaan we aan de slag met vaardigheden als luisteren, samenvatten, doorvragen, gevoelsreflectie, presenteren, observeren.

- Workshop 1e indruk

7 seconden. Zo snel heeft de ander een indruk van je. Voor de rest kun je alleen nog bijsturen. De workshop 'De 1e indruk' maakt je bewust van het belang van die 1e indruk en het effect van jouw persoonlijke presentatie op die ander. Wat is de kracht van jouw persoonlijke presentatie en wat roept dat voor beeld op bij anderen. Welke vooroordelen roept jouw plaatje op? Daar gaat deze workshop over. Een professioneel trainingsacteur wil jouw in de spiegel laten kijken om te laten zien wat het effect van houding, non-verbaal en verbaal gedrag is. Hij of zij kruipt in de huid van je collega, klant, manager en vertelt je wat ie ziet, voelt en hoort. Durf jij in die spiegel te kijken?

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als mensen zich optimaal moeten presenteren;

♦ Als klantgerichtheid ook non-verbaal zichtbaar mag zijn;

♦ Als er congruent moet worden gecommuniceerd; in woord en gedrag.

Meer informatie over Workshop 1e indruk

- Workshop 'AIKIDO' Actie=Reactie

Aikido! Een martial-art die ons leert controle te hebben i.p.v. te winnen.  In deze Aikido workshop word door een Aikido meester, vanuit herkenbare lastige situaties de link gelegd naar technieken uit deze eeuwen oude verdedigingssport. Verbazend hoe de, in deze Aikdido workshop aangereikte technieken, gebruikt kunnen worden in de dagelijkse praktijk.

In de Aikido workshop oefenen de deelnemers oefenen zelf ook een aantal technieken. Deze worden vertaald naar gesprekstechnieken en toegepast in een geënsceneerd gesprek met een acteur. Dat leidt tot concrete vaardigheden effectiever om te gaan met weerstand en ‘tegengas’ van collega's en/of klanten.

Meer informatie over Workshop 'AIKIDO' Actie=Reactie

- Workshop 'Body language !'

We kletsen wat af. Toch is het gesproken woord nog geen 10% van de totale boodschap. Hoog tijd om eens te focussen op de kracht van non-verbale communicatie. Wat zeg je, of kun je zeggen met je lichaamstaal. Met je stem, je uiterlijk, je gebaren, enz. Wanneer heb je nu een open houding. Wanneer gesloten. Wat kun je lezen in het gezicht van je gesprekspartner. En hij of zij bij jou?

Na deze workshop is geen gesprek meer hetzelfde. Bewust van de invloed van gebaren, houding en gebruik van de ruimte om je heen.. je kunt er voortaan je voordeel mee doen. Zowel in gesprekken met je klanten (of heten die bij jullie gasten, cliënten of patiënten), je collega's zowel als op het thuisfront!

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u de invloed binnen een gesprek wilt verhogen;

♦ Als u een betere aansluiting wilt maken;

♦ Als u een leuke break wilt in een meeting.

Meer informatie over Workshop 'Body language !'

- Workshop 'Assertief optreden'

Nee!..  Nee zeggen tegen iets is 'Ja' zeggen tegen wat anders! 
Gaat je dat Nee zeggen niet altijd makkelijk af? Merk je wel eens dat je situaties die je als moeilijk ervaart, liever uit de weg gaat? Op zo’n moment zou je het liefst sterker, zelfbewuster en weerbaarder willen zijn. In dat geval is de workshop 'Assertief optreden' een waardevolle stap in je ontwikkeling. 

Deze workshop geeft je de essenties van assertief optreden. Voor je mening uitkomen, vertellen waar je grenzen liggen, met meer tact of minder dwarsliggende gedachten en emoties. Je krijgt meer zicht op je valkuilen en kwaliteiten en vooral op het effect van je doen en laten. De workshop wordt op maat gemaakt voor uw organisatie, doelstelling en de deelnemers en is gebaseerd op het trainingsprogramma Assertiviteit op de werkplek. Doen? Durf nu maar eens 'Nee' te zeggen!

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u klantgericht wilt zijn maar niet klantgezwicht;

♦ Als u (beter) grenzen wilt leren aangeven;

♦ Als u tact wilt vergroten.

Meer informatie over Workshop 'Assertief optreden'

- Workshop 'Clownerie'

Al sinds de klassieke oudheid zijn er grappenmakers geweest die de spot dreven met de samenleving. De bekendste zijn misschien wel: de witte, slimme clown Pierot en de domme clown August. Tijdens gezamenlijke acts speelt de slimme altijd de baas over de domme, die daardoor tegelijk de meeste sympathie opwekt bij het publiek.

Een clown denkt niet na, hij doet gewoon. Een clown blijft zichzelf en stelt zich kwetsbaar op. Hij laat zijn successen en zijn mislukkingen zien. En gaat er daarna weer vol tegenaan.Dit gebeurt allemaal non-verbaal. Zonder rode neus of puntmuts wordt u deze workshop bewust van de non-verbale signalen die u uitzendt of zou willen uitzenden.. Hoe kun je uit je rol stappen, dingen uitvergroten of juist verkleinen. Het gaat ook over 'lef'. De aandacht krijgen, de aandacht nemen, 'on- stage zijn.

Doel van deze workshop is om je breder neer te zetten zònder daarbij jezelf te verliezen en altijd in contact met de ander te komen en te blijven.

Bewustworden van non verbale signalen, uit je rol stappen, dingen uitvergroten of juist heel erg verkleinen, lef, ‘on stage’  Laat in deze workshop de clown in je tevoorschijn komen. Maak kennis met krachtige technieken van non-verbaal uiten, pantomime, emoties uitvergroten of juist heel klein spelen.

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u zich bewust wilt zijn van uw non-verbale communicatie;

♦ Als u die 90% die u non-verbaal communiceert bewuster wilt inzetten;

♦ Als u een echte actieve 'doe' workshop wilt.

Meer informatie over Workshop 'Clownerie'

- Workshop 'De omgekeerde wereld'

Deze workshop is gebaseerd op theater. Binnen theater draait veel om improvisatie en reflexen. Met zo min mogelijk gegevens spelen deelnemers en acteurs scènes. Deze scènes worden gevormd op basis van een thema. De deelnemers kruipen in de rol van de ander en willen iets van die ander gedaan krijgen. Deze workshop is interactief, stilzitten is er niet bij.
Alle deelnemers worden actief betrokken in het programma. De ene keer zijn ze publiek en het ander moment staan ze op het podium. Kernwoorden van deze workshop: doen en ervaren! 

De wereld staat even op zijn kop in deze interactieve workshop. Theatermakers nemen je mee in een wereld van improvisatie en reflexen. Met toenemende regie worden scènes neergezet om bij 'die ander' iets te weeg of voor elkaar te krijgen. Stilzitten of wegkruipen is er niet bij in deze workshop waar je dan eens publiek bent en dan ineens in de hoofdrol staat. Kernwoorden; doen en ervaren! Zo is Bratt Pitt ook begonnen!

 

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u wilt werken aan (klant)gerichtheid;

♦ Als u meer flexibiliteit wilt in communicatie;

♦ Als u een echte 'doen' workshop wilt.

Meer informatie over Workshop 'De omgekeerde wereld'

- Workshop feedback 'Zal ik jou eens wat zeggen?'

Feedback, Samenwerken, Teambuilding, Trainingen, Workshops, Communicatie, GOAL trainingenFeedback! Heel belangrijk tussen collega’s. Maar niet iedereen durft en anderen geven hun mening wel erg recht voor z’n raap. Au! Deze workshop gaat over het waarom van feedback, maar vooral: hoe je feedback geeft en ontvangt. In een veilige sfeer leren confronteren.

Resultaat? Durven benoemen wat er speelt, maar wel rekening houden met. Want pas als je weet waar de schoen wringt, kun je er wat aan doen! Een goede stap voor een organisatie waar openheid en respect belangrijk zijn! 

Dus... kom maar op met die feedback!

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u onderlinge feedback wilt bevorderen;

♦ Als u de interne klantgerichtheid wilt verbeteren;

♦ Als u een hechter team wilt vormen.

Meer informatie over Workshop feedback 'Zal ik jou eens wat zeggen?'

- Workshop Gebruiksaanwijzing 'Klant-types' (acteur)

Collega’s, klanten, mensen zijn er in soorten en maten. Je hebt kritische, afwachtende, zoekende en zelfstandige types. Zelf noem je ze misschien veeleisend, passief, meegaand, of prettig zelfredzaam. Belangrijker is: hoe ga je daar mee om?" 

In deze workshop gaan de deelnemers zelf aan de slag met voor iedereen herkenbare (klant)types. Een acteur presenteert de verschillende types en gaat in gesprek met de deelnemers. De trainer reikt direct tips en handvatten aan om met verschillende klanten en situaties effectief te communiceren. Dit levert prachtige gebruiksaanwijzingen op. Trefwoorden: meedoen, humor, véél praktijk.

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Zelfkennis vergroten;

♦ Communicatieskills oppeppen;

♦ Praktische handvat voor 'lastige' klanten.

Meer informatie over Workshop Gebruiksaanwijzing 'Klant-types' (acteur)

- Workshop 'Trippen met Leary' Actie >> Reactie!

Zo effectief dat je er bijna 'High'van zou worden! De 'Roos van Leary' is een bekend model dat gedrag inzichtelijk maakt.  In deze workshop wandelen de deelnemers door de roos en 'voelen' zelf het effect van communicatie.  Dat leidt tot inzicht in het effect van hun gedrag op klanten; actie – reactie!  Behalve dat zo zichtbaar wordt welke reactie bepaald gedrag oproept, geeft deze workshop ook richting aan andere keuzes die gemaakt kunnen worden om een effectieve communicatie tot stand te brengen. 'Cheers Timothy!'

Meer informatie over Workshop 'Trippen met Leary' Actie >> Reactie!

- Workshop 'Verbindend communiceren'

Wanneer het echt spannend wordt staan we vaak tegenover elkaar in plaats van langs elkaar. ‘Verbindend communiceren’ biedt de deelnemers een methode om duidelijkheid te krijgen in communicatie en begrip en verbinding te scheppen tussen mensen.  Praktisch en functioneel communiceren op een manier die leidt tot verbinding en betrokkenheid met jezelf en anderen. Dat heeft alles te maken met je kunnen inleven in de ander.

Verbindend communiceren is geen manier om je doel te bereiken. Het maken van de verbinding IS het doel. Verbinding is immers een essentiële voorwaarde voor open communicatie en samenwerking. Leer hoe je kunt  ‘zenden’ en ‘ontvangen’  mèt empathie en vanuit neutrale waarneming, zodat de communicatie leidt tot meer begrip en verbinding. Dit is feedback in communicatie voor gevorderden! Een workshop waar je rode oortjes van krijgt!

Meer informatie over Workshop 'Verbindend communiceren'

- Workshop 'Volg de lama!'

Tijdens een ludiek en dynamisch instapspel met wedstrijd-elementen ervaren de deelnemers hoe het is om een voorbeeld te zijn, en een voorbeeld te volgen. Andere aspecten tijdens de workshop zijn aansluiten bij de ander, leiden en volgen en non-verbale communicatie. Volg de lama door enkele actieve en sportieve oefeningen die stimuleren om je snel in te leven en dan te gaan leiden. Hoe snel kun je een voorbeeld volgen en wat laat je eigenlijk zien? Wat zegt iemand met zijn gedrag? Mèèr weten? Volg de lama!

 

Inzetten bij...

Deze workshop kunt u inzetten;

♦ Als u van leiden wilt naar volgen;

♦ Als u van volgen wilt naar leiden;

♦ Als u mensen wilt laten nadenken over hun gedrag.

Meer informatie over Workshop 'Volg de lama!'