Voor jou, gratis, dit e-book. Vertel ons waar we het naar toe mogen sturen!  

Close

Speed Search!

Snel zoeken naar een passende training.

Gesprekstechnieken




Verzilver je spreken!

U praat wat af in uw werk… En soms verloopt een gesprek heel anders dan u had verwacht of gehoopt. Uw medewerker wordt kwaad als u hem op zijn werkgedrag wijst. Uw klant raakt geïrriteerd door uw advies. Uw nieuwe collega begrijpt uw instructie echt niet. Uw leidinggevende raakt volledig van slag als u uw bezwaren uit.

Al deze gesprekken vragen om een specifieke aanpak. Het doel dat u wilt bereiken is telkens anders. Bovendien is uw rol in elk gesprek verschillend, net als de opbouw van het gesprek en de aandachtspunten die erin aan de orde komen.

- Voor wie

Iedereen die in zijn werk de eigen gespreksvaardigheden verder wil ontwikkelen.

+ Wat leert u

Na de training kent u de kwaliteiten en valkuilen van uw eigen communicatiestijl. U herkent verschillende gespreksvormen en beheerst technieken om uw stijl in deze gesprekken op doelmatige wijze te gebruiken.

+ Duur van de training

In de boven beschreven opzet duurt de training drie dagen met een steeds tussenperiode van een week.

Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 - 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen 'Coaching on the job' van 2-3 bijeenkomsten.

Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?  Vraag naar een voorstel op maat. Thema's als; communicatie, samenwerken, samenwerken, leiderschap en verbinding.

Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 - 71 444 55, stel 'live' uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.

+ Wat houdt de training in

In deze training raakt u vertrouwd met de uiteenlopende structuren van adviesgesprekken, informatieve gesprekken, interviews, klachtengesprekken, verzuimgesprekken en slechtnieuwsgesprekken.

U oefent specifieke gespreksvaardigheden:

  • Actief luisteren, samenvatten, vragen stellen en doorvragen;
  • matchen, confronteren, feedback geven én ontvangen;
  • Constructieve kritiek geven, inspelen op reacties, interventietechnieken toepassen.
Wat houdt de training in?

+ Hoe gaan we te werk

Voorafgaand aan de training inventariseert de trainer uw specifieke leervragen en verwerkt deze in het programma. In de training wisselen theorie en praktijk elkaar af. De theorie houden we zo beknopt mogelijk: in de training ligt de nadruk vooral op het oefenen van gespreksstructuren en gespreksvaardigheden. Hierbij maken we gebruik van rollenspelen. De training biedt u daarnaast volop ruimte om zelf praktijksituaties in te brengen en te oefenen.

Samen met de trainer en de andere deelnemers komt u tot nieuwe inzichten en kunt u een effectievere aanpak oefenen. We werken met videoapparatuur ter ondersteuning van de nabesprekingen.