In de reeks vooroordelen over verkooptrainingen vandaag een veel gemaakte opmerking door het salesmanagement. “Onze verkoopafdeling heeft enkele jaren geleden al een training gehad en is dus op de hoogte. Wij hebben geen verkooptraining nodig!”
Een hardnekkig tweede vooroordeel:
2e vooroordeel verkooptrainingen: ‘Een verkooptraining hebben wij niet meer nodig!’Het effect van een training is niet eeuwig durend. Door de snel veranderende markt is het noodzakelijk om de evolutie op gebied van verkoop op de voet te volgen. Zeker nu de ‘online-verkoop’ zich steeds meer en meer doet gelden. En gelukkig wordt, ondanks het succes van de ‘verkoop- online’, de persoonlijke benadering van de verkoper nog steeds hoog gewaardeerd.
Mini-verkooptraining
Als toegift een kort filmpje van Brian Tracy waarin hij afsluittechnieken bespreekt. Dit keer het afsluiten van een deal aan de telefoon.
Zo ook bij de verkoop. Als men tijdens een verkoopgesprek nog moet nadenken over vorm en inhoud van het gesprek, kan men niet ten volle met de klant bezig zijn. De klant voelt dit en vindt zich minder aangesproken. Door regelmatig verkooptrainingen te volgen wordt het onderbewuste aangezet om vele dingen over te nemen. Dingen waarover we dan niet meer moeten nadenken. Om het onderbewustzijn zo ver te krijgen is één verkooptraining per jaar geen overbodige luxe, maar veel te weinig. Meer weten over verkooptrainingen? Neem contact op voor een informatief gesprek en een voorstel op maat.
Overzicht commerciële trainingen;