Gastgericht Denken en Doen! In de eerste brouwerij van Heineken in Amsterdam zit sinds 1991 het Heineken museum gevestigd. Onlangs veranderde deze haar naam in Heineken Experience. De Heineken Experience biedt in de vorm van een rondleiding, interactieve exposities, en twee cafés jaarlijks aan bijna 400.000 bezoekers een real-life Heineken ervaring.
Heineken Experience kent een aantal vaste medewerkers aangevuld met part-time medewerkers, veelal studenten. Totaal een grote groep van zo'n 90 personen. Heineken besefte dat deze mensen een belangrijke impact hebben op de totale belevenis van de bezoeker. Immers, een beleving is niet alleen de attractie. Door gastgericht denken en doen geeft de aanwezige staf daar een crusiale bijdrage aan.
Heineken vroeg daarom GOAL trainingen hiervoor het trainings-event Gastgericht Denken en Doen te ontwikkelen. Bij leer-evenementen voor grote groepen moet de locatie ondersteunen. Die was hier natuurlijk snel gevonden! De Heineken Experience zelf is een prima locatie om Gastgericht Denken en Doen te beleven!
Geheel in de lijn met de Heineken Experience werd het leer-evenement 'Gastgericht Denken en Doen' uitgerold waarbij de deelnemers, binnen de Heineken Experience, door verschillende workshops geleid werden.
Hierbij was aandacht was voor alle facetten van Gastgericht Denken en Doen binnen de Heineken Experience. Zo werden simulaties gemaakt voor het wachten in rijen, werd verschillende gedrag gesimuleerd vanuit een andere klantbehoefte, en werd ingegaan op welke manieren je als tourguide invloed kunt uitoefenen op de klantbeleving. Na afloop was er uiteraard een biertje! Belevend leren is ook leuk! Proost! ;-)
Heineken Experience heeft eind 2010 de Best of Amsterdam Award in de categorie beste toeristische attractie gewonnen. Geweldig dat Gastgericht Denke en Doen zo in praktijk kon worden gebracht! GOAL trainingen feliciteert de Heineken Experience met deze prachtige prijs!
Wat we doen is veelzijdig. Trainingsburo GOAL trainingen.