Verkoopvaardigheden voor beginnende verkopers
Heeft u wel eens een ijzingwekkende stilte gehoord tijdens een van uw verkoopgesprekken? Wat deed u toen? Klam de andere kant opkijken? Tikken met uw pen? Schuiven met uw paperassen? Frunniken aan uw oor?
Of drukte u met de moed der wanhoop nog één keer de ‘repeatknop’ in, waardoor u met uw laatste, overweldigende bewijs van de kwaliteit van… de stilte aan flarden schoot?
Voor wie?
Voor commerciële medewerkers die nog weinig of geen commerciële trainingen gevolgd hebben en die kennis willen opdoen over de basisvaardigheden van het verkopen.
Meer weten?
Wat houdt de training in?
Deze training levert u toepasbare inzichten en vaardigheden die u direct in uw dagelijkse werk kunt integreren.
We besteden onder meer aandacht aan:
- Het eerste contact;
- Interesse in uw klant;
- Voorkoming van koopdruk;
- Het overtuigen op basis van kennis van zaken;
- Het doorbreken van ‘stiltes’;
- Het laatste zetje en de bijverkoop;
- Klachten, bezwaren en kritiek;
- Omzetbehoud bij bezwaren als een extra kans.
Maatwerk
Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 – 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen ‘Coaching on the job’ van 2-3 bijeenkomsten.
Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?
Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 – 71 444 55, stel ‘live’ uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.
Hoe gaan we te werk?
Na korte theoretische inleidingen oefenen we steeds de verschillende verkoopvaardigheden. Concrete situaties, door uzelf ingebracht, vormen hierbij het uitgangspunt. Na de oefening analyseren en evalueren we de situaties en de vaardigheden. Zo kan elke deelnemer zijn of haar eigen ontwikkeling in een verkoopgesprek volgen. De laatste dag is er een professionele acteur aanwezig. U krijgt dan de gelegenheid uw vorderingen te tonen. Een individueel actieplan, met daarin de adviezen van de trainer en de acteur, vormt het concrete sluitstuk van deze training.