Oprechte belangstelling
Weet u waarom uw klanten bij u weglopen? En waarom ze, als ze dat niet doen, dan toch blijven zeuren? Heeft u zich wel eens afgevraagd welke reden klanten als eerste noemen voor hun tevredenheid? Het antwoord is al even simpel als menselijk: persoonlijke aandacht!
Oprechte belangstelling voor uw klant werkt! Hoe u die belangstelling laat merken? Dat kunt u leren in deze training Klantgericht Denken en Doen!
Voor wie?
Alle medewerkers die in hun werk veel in contact komen met (potentiële) klanten en die klantgerichter te werk willen gaan.
Meer weten?
Wat houdt de training in?
De volgende onderdelen staan op het programma:
- Klantgerichtheid en werkomgeving;
- Uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid;
- Interne klantgerichtheid als basis voor externe klantgerichtheid;
- Respect en eerlijkheid;
- Houding, lichaamstaal en matchen;
- Luistervaardigheid en vraagtechnieken;
- Klanttypen en contact met ‘lastige’ klanten;
- Gesprekssoorten: instrueren, adviseren, onderhandelen;
- Moeilijke gesprekken en conflicthantering;
- Klantgerichte klachtenbehandeling;
- Feedback.
Maatwerk
Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 – 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen ‘Coaching on the job’ van 2-3 bijeenkomsten.
Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen? Vraag naar een voorstel op maat over communicatie, samenwerken, klantgerichtheid, leiderschap en verbinding.
Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 – 71 444 55, stel ‘live’ uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.
Hoe gaan we te werk?
We leiden de onderwerpen kort in met een stukje theorie. Concrete voorbeelden uit de praktijk, door de deelnemers zelf aangedragen, dienen daarna als materiaal voor de oefeningen met een acteur. Er is volop tijd voor het uitwisselen van ervaringen.