Wat valt u onmiddellijk op aan slechte telefoonacquisitie? Juist, het toonloze, robotachtige opdreunen van vragen en mogelijke antwoorden. Robots hebben geen gevoel, je kunt niet van ze houden en dus moet je ze nooit laten opbellen…

Telefonisch verkopen en acquisitie is mensenwerk!  Een écht gesprek voeren, heel goed luisteren, de juiste antwoorden geven, eventuele koopsignalen oppikken, het zijn allemaal aspecten van een razend interessant vak. Maar ook van een zwaar vak, want telkens moet je je weer opladen voor een nieuwe call...

Het telefonische verkoopgesprek is dan ook veel meer dan een verkoopgesprek zonder oogcontact. Het heeft zijn eigen regels, kent zijn eigen technieken, heeft zijn eigen aanpak. Maar dat is allemaal te leren… 
Een training over ècht een gesprek voeren, luisteren, antwoorden en koopsignalen.

Iedereen die de telefoon gebruikt in een commerciële en servicegerichte omgeving. De training is geschikt voor zowel onervaren als redelijk ervaren medewerkers die nog weinig of geen commerciële training hebben gevolgd. Het accent van de training ligt op de zelfgeïnitieerde uitgaande telefoongesprekken, de zogenoemde ‘outbound calls’.

Na deze training kunt u het proces van telefonisch verkopen succesvol laten verlopen en een goede relatie met de klant opbouwen.

De training duurt drie dagen met steeds een tussenperiode van een week.

Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 - 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen 'Coaching on the job' van 2-3 bijeenkomsten.

Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?  Vraag naar een voorstel op maat over communicatie, samenwerken, klantgerichtheid, leiderschap en verbinding.

Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 - 71 444 55, stel 'live' uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.

De volgende onderdelen staan op het programma:

  • Een commercieel telefoongesprek voeren;
  • Het maken van telefonische afspraken;
  • Benaderen van nieuwe klanten;
  • Rendement halen uit mailings en offertes;
  • Orders noteren en aanvullende verkoop;
  • Het opvolgen van offertes;
  • Klantgericht argumenteren;
  • Organisatie van de verkoop.

Voorafgaand aan de training ontvangt u een vragenlijst. De antwoorden geven de trainer inzicht in uw leerdoelen en de samenstelling van de groep. Zo kan de trainer de training aanpassen.

We trainen vooral op gespreksvaardigheid. Daarbij maken we audio- en video-opnames om de ontwikkeling van uw vaardigheden vast te leggen. U krijgt zo goed zicht op uw houding en gedrag. Ook bekijken we het effect daarvan op uw gesprekspartner en stellen het resultaat van het gesprek vast. We werken met een professionele trainingsacteur om u te leren omgaan met moeilijke gesprekspartners.

U rondt de training af met een individueel actieplan, met daarin de adviezen van de trainer.

Ervaar de dynamiek van belevend leren!

Wat we doen is veelzijdig. Trainingsburo GOAL trainingen.