Verkopen voor vakspecialisten
De training Verkopen voor Vakspecialisten geeft technici en andere vakspecialisten, die ook commercieel hun bijdrage leveren, direct toepasbare handvatten om deze situaties op een klantgerichte manier het hoofd te bieden. We horen vaak dat deelnemers tijdens de training het gevoel hebben nu pas écht een onderdeel te vormen van het verkoopteam!
Voor wie?
Vakspecialisten die veel contact hebben met klanten en die hun verkoopproces willen verbeteren of optimaliseren.
Meer weten?
Wat houdt de training in?
Onderwerpen die zeker aan de orde komen:
- Verloop van een commercieel proces herkennen;
- Uw rol als technisch specialist in dat proces neerzetten;
- Gesprekstechnieken toepassen en manipulaties weerstaan;
- Koopsignalen oppikken en effectief omgaan met klachten en koopbezwaren;
- Slecht nieuws professioneel brengen (bijv. in geval van meerwerk);
- Interne en externe klanten bondig informeren en overtuigen.
Maatwerk
Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 – 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen ‘Coaching on the job’ van 2-3 bijeenkomsten.
Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen? Vraag naar een voorstel op maat over communicatie, samenwerken, klantgerichtheid, leiderschap en verbinding.
Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 – 71 444 55, stel ‘live’ uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.
Hoe gaan we te werk?
Voorafgaand aan de training ontvangt u een vragenlijst. Deze lijst geeft de trainer inzicht in uw leerdoelen en de samenstelling van de groep. In de training vormen uw dagelijkse werkzaamheden bij de klant het uitgangspunt.
Elk onderwerp maken we inzichtelijk met praktijk- en videovoorbeelden. Vervolgens oefent u de vaardigheden in een praktijksimulatie. Van de oefeningen maken we video-opnamen die we met u analyseren. Hierdoor krijgt u een goed inzicht in uw gedrag en het effect daarvan op uw klant. Ook werken we met een professionele trainingsacteur, waardoor u ook met ‘moeilijke’ klanten effectief leert omgaan. Uiteraard is er voldoende ruimte om ervaringen en inzichten uit te wisselen. Aan het eind van de training ontvangt u een certificaat van deelname.