basisvaardigheden in communicatie

Home / Trainingen / Communicatie trainingen / Basisvaardigheden in communicatie

Basisvaardigheden in communicatie

Communiceren doe je altijd. De hele dag. Maar wanneer doe je het nou goed? Hoe verloopt communicatie precies? Welke wetmatigheden kunnen we daarin onderscheiden? Daar gaat deze communicatietraining over. We staan stil bij non-verbale communicatie en het belang van goed waarnemen. Je gaat leren goed te observeren in plaats van onmiddellijk te interpreteren? Je leert ook hoe je krachtiger communiceert door je boodschap non-verbaal te ondersteunen.

Voor wie?

Voor iedereen die de basisvaardigheden van communicatie onder de knie wil krijgen. 

Meer weten?

Neem vrijblijvend contact op

Wat houdt de training in?

De volgende onderwerpen staan op het programma:

Communicatie

  • Het belang van non-verbale communicatie;
  • Het onderscheid tussen inhoud en relatie;
  • Relatieverbetering in een gesprek (matchen);
  • De presentatie bij uw gesprekspartner;
  • Het sturen van gedrag.

Luisteren, samenvatten en doorvragen

  • Actief luisteren naar uw gesprekspartner;
  • De essentie samenvatten;
  • Vragen stellen;
  • Doorvragen.

Feedback geven en ontvangen

  • Constructief feedback geven;
  • Feedback ontvangen zonder in de aanval of verdediging te gaan.

Maatwerk

Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 – 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen ‘Coaching on the job’ van 2-3 bijeenkomsten.

Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?  Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie.

Bel GOAL trainingen 010 – 71 444 55, stel ‘live’ uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.

Hoe gaan we te werk?

We wisselen communicatietheorie af met praktijkoefeningen. Deze oefeningen moeten voor zijn bedoeld om de bewustwording van het eigen communicatiegedrag teweeg te brengen en om de communicatieve vaardigheden te trainen. De derde dag sluit u af met een persoonlijk actieplan.

Tussen de trainingsdagen door kunt u het geleerde direct in de praktijk toepassen. De opgedane ervaringen bespreken we daarna weer met elkaar. Na drie trainingsdagen volgt een terugkomdag. Op deze dag vormen de leerwensen van de deelnemers het uitgangspunt.

Geïnteresseerd?

Neem contact op