
Effectief receptie- en baliewerk
Wat doe ik als de telefoon gaat, er een bezoeker aan de receptie staat en een collega me ook iets wil vragen? Hoe vertel ik aan de telefoon dat we een verzoek niet kunnen inwilligen? Wat doe ik met de bezoeker die aan mijn balie blijft wachten om opgehaald te worden? Welke etiquette moet ik aan de telefoon ook alweer in acht nemen? Hoe sta ik de klant aan de telefoon en de bezoeker aan de receptie te woord om een goede eerste indruk te maken?
U bent als receptioniste of baliemedewerker tenslotte het visitekaartje van uw organisatie. Een eerste indruk maak je maar één keer!
Voor wie?
Telefonisten en receptionisten die relaties en klanten te woord staan en die deze op de best mogelijke manier willen helpen met hun vragen, klachten, problemen of eisen.
Meer weten?

Wat houdt de training in?
De training heeft een sterk praktisch karakter. De trainer vertelt over begrippen als etiquette, klantgerichtheid, eerste indrukken, luisteren, samenvatten en doorvragen. Deze inleidingen worden onmiddellijk gevolgd door oefeningen en praktijksimulaties met behulp van een telefoonset. We maken video- en audio-opnamen van uw oefengesprekken. Bij de nabespreking van de oefening kunnen we, indien nodig, delen daarvan terugzien/-horen. Tijdens de nabesprekingen krijgt u gerichte tips.
Maatwerk
Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 – 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen ‘Coaching on the job’ van 2-3 bijeenkomsten.
Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen? Vraag naar een voorstel op maat. Thema’s als; communicatie, samenwerken, samenwerken, leiderschap en verbinding.
Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 – 71 444 55, stel ‘live’ uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.
Hoe gaan we te werk?
Aan het begin van de training inventariseert de trainer uw leerwensen om zo gerichte accenten in het programma te kunnen leggen. We zijn vooral praktisch bezig: leren door doen staat centraal vanaf het eerste uur. De eerste dag oefent u zelf vaardigheden, de tweede dag oefent u met een trainingsacteur. Hierdoor wordt de werkelijkheid zeer dicht benaderd.
U kunt eigen situaties inbrengen en aangeven hoe uw gesprekspartner zich moet gedragen, zodat u precies kunt oefenen met wat u lastig vindt. Bovendien geeft de acteur vanuit de rol van klant op motiverende wijze feedback over het effect van uw gedrag. In de training is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.