Workshop
Omgaan met agressie

Herken agressie

Voorkomen is beter dan genezen… Deze waarheid geld zeker ook voor vormen van agressie. In elke functie kun je geconfronteerd worden met agressief, ongewenst gedrag; Dit agressief gedrag kan escaleren tot verder geweld. In deze workshop leer je hoe je verschillende vormen van agressie kunt herkennen en waar ze vandaan komen: frustratie agressie en instrumenteel (doelgericht) agressie. Frustratiegeweld ontstaat vooral door de emoties van de klant of collega. Instrumentele agressie wordt ingezet om een doel te bereiken en komt voort uit de gedachten van de klant of de dader. Het resultaat is dat je de verschillende vormen gaat herkennen en leert hoe je met deze vormen van agressie kunt omgaan. In deze workshop besteden we aandacht aan agressie preventie. Hoe kun je het hoofd koel houden? Hoe kun je aan iemands lichaamstaal zien dat hij/zij op uitbarsten staat? Hoe maak je een risicotaxatie? En hoe reageer je, zodat je het agressieve gedrag kunt ombuigen of afzwakken en het niet escaleert? In deze spannende workshop geven we antwoord op deze vragen door te oefenen met een acteur.

Meer informatie?

In deze workshop leer je hoe je verschillende vormen van agressie kunt herkennen en waar ze vandaan komen: frustratie agressie en instrumenteel (doelgericht) agressie.

Neem contact op

Geïnteresseerd?

Neem contact op