De klant is kritischer, veeleisend en wil (steeds) meer. Hoe zeg je klantgericht 'Nee!'
De klant is in de afgelopen jaren een stuk kritischer geworden. Hij is zich er nog meer van bewust dat hij zijn geld maar één keer kan uitgeven. Daarom gaat hij gerust shoppen bij een concurrent of regelt het gewoon zelf online. Klantgerichtheid gaat u helpen dit te voorkomen en zelfs uw klantbestand uit te breiden. Dus extra service bieden, proactief met de klant omgaan en meedenken met zijn uitdagingen.
Dit vraagt ook om een andere manier van communiceren. U zult immers behalve voor de belangen van de klant ook voor die van uzelf op moeten komen. Dat lijkt te botsen maar de training Assertieve Klantgerichtheid zal u de vaardigheden voor beide belangen op te komen. Hard voor de inhoud en zacht voor de relatie.
Assertieve Klantgerichtheid zorgt ervoor dat klanten klanten blijven. Als ambassadeur voor uw bedrijf zullen ze zich positief uitlaten over uw dienstverlening.
Voor iedereen die te maken heeft met (kritische) klanten
U leert behalve klantgericht denken en doen ook op een klantgerichte manier op te komen voor uw eigen belangen.
Vier dagdelen, waarvan twee met een acteur.
Hoe was het ook al weer?We bouwen de training op met een refresher van basis communicatievaardigheden.
Afhankelijk van het niveau van de groep passeren luistervaardigheden, samenvatten, doorvragen en feedback geven en ontvangen.
Dan leggen we de lat wat hoger en verdiepen ons in de vaardigheid van geweldloze communicatie.
Door het inzetten van een professionele trainingsacteur leren we Assertieve Klantgerichtheid praktisch toe te passen met situaties uit de praktijk van de deelnemers. Veel oefenen dus en inzoomen op hoe deze skills in te zetten voor klanttevredenheid èn uw belangen!
Wat we doen is veelzijdig. Trainingsburo GOAL trainingen.