Workshop
‘De Wereld van de klant’

Meemaken en herkennen

In deze workshop zetten de acteurs een scène (bijvoorbeeld over contact maken en het dialoog aangaan met de klant en /of collega). Hier gaat het vooral over aannames die we hebben over collega’s en klanten. Hierdoor kan er veel miscommunicatie en verwarring ontstaan.

We zetten de regiemethode in en naast entertainment geven we de deelnemers op werkgebied iets mee. Wij gaan van te voren in gesprek met de opdrachtgever over het onderwerp/thema zodat de scenes op maat geschreven kunnen worden. Bij deze methode gaan we uit van het werken met 2 acteurs, zodat de deelnemers zelf niet mee hoeven te spelen. Het werkt als volgt

Volgens de regels van het regiemodel spelen de 2 acteurs een scène eerst één keer helemaal uit. Bij de tweede keer nodigt de trainer het publiek uit om een rode kaart op te steken op het moment dat de scène een andere wending zou moeten krijgen. De deelnemers geven aanwijzingen op gedrag, emotie of op taal. Iedere scène wordt net zolang aangepast en gespeeld, totdat het naar de mening van het publiek een bevredigend verloop krijgt. De trainer leidt de mogelijke aanwijzingen en discussie.

Soms is het publiek zo betrokken, dat ze zelf even de rol van de acteur overnemen.

Meer informatie?

Ruwweg gaan er 2/3 workshops in een dagdeel, afhankelijk van uw keuze en doelstelling. Het uiteindelijke programma blijft dus een stuk maatwerk.

Neem contact op

Geïnteresseerd?

Neem contact op