Workshop
Herken je collega’s en je klanten

Herken type personen

Collega’s, klanten, mensen zijn steeds mondiger en kritischer. In deze theater workshop leer je het gedrag van jezelf en van anderen te doorgronden en daarnaast leer je in te spelen op de behoefte van de betreffende collega. Collega’s en klanten zijn er in allerlei soorten en maten. Je hebt kritische, afwachtende, zoekende en zelfstandige types. Zelf noem je ze misschien veeleisend, passief, meegaand, of prettig zelfredzaam.

Belangrijker is: hoe ga je daar mee om? Het is noodzakelijk dat je de verschillende type persoon herkend. Met wie je te maken hebt. Gedrag roept gedrag op gedrag. Inzicht in gedragingen maakt duidelijk waar het gedrag vandaan komt en wat er nodig is om hier op een goede manier mee te communiceren. Je leert welk gedrag het oproept, maar ook welk gedrag veel effectiever is. Zo leer je je eigen gedrag te sturen en daarmee kun je invloed uitoefenen op die ander. De trainer verteld aan welke gedragingen ‘n type collega of klant te herkennen is en wat de behoefte is van elk type.

Het publiek krijgen verschillende situaties te zien (gespeeld door een acteur) De opdracht voor het publiek is te beoordelen welk type bij welke situatie hoort en dat ze vervolgens het gesprek aan gaan(met de acteur) en weten in te spelen op de behoefte van het type die de acteur op dat moment neerzet

Voor deze workshop werken we met voorbeelden uit de praktijk van de opdrachtgever, die we vooraf verzamelen.

Meer informatie?

Voor deze workshop werken we met voorbeelden uit de praktijk van de opdrachtgever, die we vooraf verzamelen.

Neem contact op

Geïnteresseerd?

Neem contact op