Workshop
Klantgericht werken
Wanneer voelt een klant zich het meest welkom? Als hij die aandacht krijgt die hij verwacht! Deze workshop gaat over proactief omgaan met klanten. Zoals het inspelen op wat er zich bij klanten afspeelt, aansluiten bij het type klant (zonder dat al zelf in te vullen voor die klant), aansluiten bij de wensen en behoeften om de verbinding met de klant te vergroten. Met concrete voorstellen en oplossingen komen en de klant ongevraagd extra service bieden. Laten merken dat je ten alle tijde interesse in de klant hebt.
Klantgerichte organisaties zijn dan ook het meest succesvol. Zij zijn geïnteresseerd in zowel de interne als de externe klant. Steeds meer organisaties hebben de weg gevonden naar vraag- en klantgericht werken, waarbij de wensen van de klant centraal staan. Dit vergt een klantgerichte houding van alle medewerkers.
In deze workshop leer je door de ogen van de klant te kijken, horen èn ervaren en krijg je meer inzicht en vaardigheid in het omgaan met diens wensen en gedrag. Je vergroot de communicatieve vaardigheden die nodig zijn om de klanttevredenheid te vergroten. Daarnaast zijn inzicht in je persoonlijke uitstraling en aandacht voor non-verbale communicatie belangrijke componenten van deze workshop.
Meer informatie?
Steeds meer organisaties hebben de weg gevonden naar vraag- en klantgericht werken, waarbij de wensen van de klant centraal staan. Dit vergt een klantgerichte houding van alle medewerkers.